از لینکدین تا تیک تاک ما صد ها سوشال مدیا یا کانال های ارتباطی داریم که میتونیم داخلشون فعالیت کنیم و اونجا محصول معرفی کنیم ولی سوال اینجاست آیا ما واقعا باید در تک تک این سوشال مدیا ها خودی نشون بدیم و فعالیتمون رو شروع بکنیم ؟ در افیلیت مارکتینگ دقیقا به کدوم کانال ها نیاز داریم که بتونیم در اونها محصولاتمون رو معرفی کنیم و مخاطبان خوبی رو جذب کنیم؟
اینستاگرام
شما تنها به سه تا سوشال مدیا و یا کانال ارتباطی نیاز دارید که در اونها فعالیت کنید و از افیلیت مارکتینگ نتیجه خوب بگیرید. یک هرم با سه قسمت بالا و سمت راست و سمت چپ رو در نظر بگیرید.
در هرم اول جایگاه اصلی و مکانی که مخاطبان شما رو از اون طریق میشناسن قرار میگیره.مثل اینستاگرام. اینستاگرام یکی از جایگاهای خیلی خوب هست که شما میتونید به عنوان اصلی ترین مکان برای خودتون مشخص کنید و مخاطبانتون شما را اونجا بشناسن. شما در این جایگاه محتواتون رو قرار میدید و تعاملاتتون رو برقرار میکنید و وبسایت خودتون رو اونجا معرفی میکنید. همچنین نحوه ارتباط با خودتون رو در همین جایگاه معرفی میکنید. و این که مخاطبان شما چه خدماتی رو از شما دریافت میکنند رو توضیح میدید. این جایگاه اصلی برای شما مثل خانه عمل میکنه.
سایت های تعاملی مانند کوارا یا فیس بوک
حالا در نظر بگیرید که برای این خونه 2 نوع مهمان دعوت میکنید. مهمانانی که به اصطلاح وی ای پی هستن و با اونها تعامل خیلی زیادی قراره برقرار کنید و مهمان هایی که دوستان مهمی دارند و دوستان آنها توانایی این رو دارن که جزو مهمانان وی ای پی شما قرار بگیرند. این مشتریان در جایگاه گرفتن سرنخ قرار میگیرند. سرنخ یا لید به معنی این هست که شما در نظر دارید این افراد رو به مشتری تبدیل کنید. یعنی میدونید که این افراد به محصولات شما نیاز دارند. میدونید که قرار هست با شما همکاری داشته باشند. پس نیاز هست که شما این افراد رو پیدا کرده و دعوت کنید.
بهترین و اصلی ترین جایگاه سایت های تعاملی هست. سایت هایی مثل کوارا، جاهایی که شما در جریان این که مخاطبان به هم چه چیزی میگن هستید. مثلا گروه های فیس بوک و کوارا. بین این دو سایت یکی رو انتخاب کنید و از اون استفاده کنید.
داخل کوارا افراد سوالاتی مطرح میکنند بطور مثال میپرسند که من در نظر دارم گیتار یاد بگیرم و از نظر شما منبع مناسب برای اینکار چی هست. شما بطور مثال پاسخ میدید که من در پیجم بصورت کاملا رایگان آموزش گیتار میدم.
داخل گروه های فیس بوک فضا یک مقدار صمیمی تر هست. اونجا شما میتونید محصولاتتون رو معرفی کنید و ویدیو بذارید و با افراد ارتباط برقرار کنید و سرنخ های خودتون رو جمع کنید. انتخاب با شماست که کوارا یا گروه های فیس بوک رو برای مکانی که در اون با مخاطبان صحبت میکنید انتخاب کنید.
پینترست
فعالیت شما در پینترست قرار دادن پوستر هست. بیایید با یک مثال این مورد رو براتون روشن بکنم. بطور مثال شما از این تعداد در هفته در اوایل کارتون میتونید 30 تا 50 نفر جذب کنید و این افراد در مکانهای مورد نیاز شما رو به افراد دیگه معرفی میکنند. مکانهایی مثل پینترست. میپرسید چطور؟
فرض میکنیم شما در کوارا در حال جمع سرنخ هاتون هستید و لید ها رو جمع آوری میکنید و شما اونجا یک مقدار تخصصی تر صحبت میکنید مثلا به مخاطبانتون میگید که میخواید با انواع بدنه های گیتار آکوستیک آشناشون کنید و ازشون دعوت میکنید که پیجتون رو دنبال کنن. این محتوا یک مقدار تخصصی تر در مخاطبان هدف شماست. ولی یکسری از محتواها هم عامه پسند تر هستند. اطلاعاتی که برای کسانی که هیچ سر رشته ای از گیتار ندارند جذابیت داره.بطور مثال 4 گیتاری که مایکل جکسون توی گروهای موسیقیش استفاده میکرد. این محتوا دارای جذابیت هست. مخاطب شما مایکل جکسون رو میشناسه و به محتواتون علاقمند میشه و برای دوستانش هم که راجب به گیتار اطلاعات دارن ارسال میکنه.این دقیقا کاریست که شما باید انجام بدید. این مورد بسیار کلیدی هست و در صورت تسلط به این دو مورد موفقیت شما در افیلیت مارکتینگ 100 درصد هست. در اینصورت شما میتونید در این دسته بندی کاری کنید.
پس شما از مهمونای معمولی تون دوستانشون رو پیدا میکنید و از مهمون های وی ای پی تبدیلشون میکنید به مشتری. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه هر نظری یا سوالی داشتین میتونین در کامنت ها برامون بنویسین.