قبل از شروع مقاله درباره رازهای فروش در اینستاگرام یک نکته مهمی وجود داره که باید بهش توجه کنید شما قبل از معرفی محصولتون حتما بایددر نظر داشته باشید که فروش، هنر انتقال حس لذت و استفاده از محصولی هست که دارید معرفی میکنید. با رعایت این نکته حتما به موفقیت در فروش میرسید.
فروش از طریق انتقال حس!!
در سوشال مدیا و دیجیتال مارکتینگ نکته ای وجود داره که برای به فروش رسوندن محصولاتتون باید حتما رعایت بکنید. در ارتباطاتت سنتی نسبت به سوشال مدیا یا اینستاگرام، در معرفی محصول راحت تر امکان انتقال حس استفاده و ذوق و شوق محصول به مخاطب وجود داره.در سوشال مدیا باید تمرکز بیشتری روی انتقال حس خوب گذاشته بشه. به این دلیل که در خرید حضوری خریدار همونجا امکان دیدن محصول و صحبت کردن با فروشنده و بعد قطعی کردن خرید رو داره. در نتیجه یکی از مزایای فروش به این روش بالاتر بودن احتمال فروش هست، اما نکته منفی این هست که تعداد فروش در یک روز نسبت به تعداد فروش در سوشال مدیا کمتر هست. به این دلیل که اگر شما داخل سوشال مدیا صد نفر دنبال کننده داشته باشید مثل این هست که یک سینما پر از آدم در حال تماشای شما هستند. پس اگر بتونید به اعضای داخل سینما به خوبی محصولتون معرفی بکنید اگر 10 درصد از اون تعداد محصول رو خریداری بکنند به فروش خیلی خوبی رسیدید. اما این در صورتی اتفاق میفته که شما بتونید حس استفاده از اون محصول رو خوب انتقال بدید.
بطور مثال اگر ساعت یا لباس معرفی میکنید میتونید از یک استایل استفاده کنید. یا به مخاطب نشون بدید که با استفاده از محصول شما در اجتماع به چه شکلی دیده میشن. این مورد مستلزم اینه که شما یه محتوای خوب و جذاب داشته باشید. برای اطلاع از نحوه درست و اصولی محتوانویسی روی لینک زیر کلیک کنین.
فروش در اینستاگرام در حوزه افیلیت مارکتینگ
اگر فعالیت شما در افیلیت مارکتینگ هست و امکان صحبت جلوی دوربین رو ندارید میتونید از تکست گرافی و صداهای مصنوعی استفاده بکنید تا اون حس رو انتقال بدید. مثلا میتونید لباس رو طوری نمایش بدید که نشون بده این محصول اگر در یک مجلس نشسته باشید چطور دیده میشه. مخاطب با دیدن این پست هیجان زده و میشه و استوری شما رو مشاهده میکنه و متوجه میشه که دارید لباسی که در پستتون نمایش دادید رو معرفی محصول میکنید و احتمال اینکه اون محصول رو ازتون خریداری بکنه وجود داره. اما از قبل باید اطلاعاتی در مورد شما در اختیار مخاطب ها باشه که بتونن به شما اعتماد بکنند.
کلام اخر
پس اگر در سوشال مدیا یا افیلیت مارکتینگ محصولاتتون رو معرفی میکنید اگر بتونید خوب به اون صد نفر که در حال دنبال کردن شما هستن، یا اون صد نفر حاضر در سینما حس محصولتون رو انتقال بدین میتونید به فروش چند برابری برسید.