هفت مهارت واجب برای پیشرفت در افیلیت مارکتینگ

هفت مهارت واجب برای پیشرفت در افیلیت مارکتینگ

مدت طولانی روی 5 تا از افراد موفق افیلیت مارکتینگ تحقیق شده که بتونیم بفهمیم چه مهارت هایی داشتن که تونستن به درآمد روزانه 10000 دلار تا 40000 دلار دست پیدا کنند و به 7 مهارت اصلی رسیدیم که در این افراد مشترک هسست. هر کدوم از این افراد این مهارت ها رو به سبک خودش اجرا میکنه. پس 7 مهارت اصلی داریم که اگر به اونها تسلط داشته باشید و اجرا بکنید میتونید در افیلیت مارکتینگ به موفقیت خوبی برسید. پیشنهاد میکنیم که این مهارت ها رو یادداشت کرده و از یاد نبرید به این دلیل که مطمعننا به شدت بکارتون خواهد اومد.

1.وبلاگ نویسی یا تولید محتوا

این دو مورد تقریبا شبیه به هم هستند و تفاوتشونن در وبلاگ یا تیتر بندی کردنشون هست و هر دو دارن در یک سبک تولید محتوا میکنند. این افراد در تولید محتواشون مهارت خاصی پیدا کردند. 3 عاملی که بشدت در تولید محتواشون رعایت میکنند عبارت هست از: ساده سازی، کاربردی و مفید. این افراد این 3 مورد رو بسیار خوب اجرا میکنن. بطور مثال یک موضوع که توضیحش عموما نیم ساعت زمان میبره رو در 7 یا 8 دقیقه بطوری که قابل فهم باشه و از خاطر نره و جای ابهامی هم باقی نزاره ارائه میدن. این یکی از دلایلی بوده که تونستن خوب محصولاتشون رو معرفی بکنن و تولید محتوای خیلی خوبی داشته باشن.

2.تبلیغ نویسی

مهارت بسیار مهم تبلیغ نویسی که بعد از تولید محتوا یکی از پایه های اصلی افیلیت مارکتینگ هست. تبلیغ نویسی یک مهارت بسیار جدید هست که همه کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند دارند روی اون کار میکنند.اهمیت این موضوع در حدی هست که بعضا برای اون ادمین استخدام میشه که تنها مسئولیتش تبلیغ نویسی هست. یعنی شما یک محصول رنو در کوتاه ترین جمله به طوری توضیح بدید که مخاطبان ترغیب شن که ادامه مطلب رو مطالعه کنن.مثل تبلیغات تلویزونی که بصورت کلامی هستند یا بنر های تبلیغاتی. تبلیغ نویسی دقیقا به چه صورتی انجام میشه؟ عموما کاری که انجام میشه این هست که شما دقیقا اون چیزی که قرار هست در ویدیو خودتون بگید رو اجرا میکنید. به این کار حالت قلاب هم گفته میشه. دقیقا موردی که در ویدیوتون هست رو ابتدای ویدیو قرار میدید. مثلا 7د راهکار برای رسیدن به درآمد 500 دلاری. این بسیار جذاب هست. از این مهارت استفاده بسیار زیادی میشه و در اون از خلاقیت زیادی استفاده میشه. ترکیب این مهارت با مهارت بعدی به نتایج ویژه ای میرسه.

3.طراحی کاور های قلاب دار

طراحی کاورهای جذاب یکی از مهم ترین هاست.در این مهارت اون تبلیغ نویسی، شعار و جمله تبلیغاتی یا اصطلاحا قلاب رو روی یک کاور جذاب قرار میدن. اما نکته کلیدی اینجاست. شما درکل برای جذب مخاطب در پست ها و ویدیو هاتون فقط 5 ثانیه زمان دارید. شما در همین 5 ثانیه باید مخاطبان خودتون رو جذب کنید. در صورتی که موفق بشید این 5 ثانیه رو به خوبی  اجرا کنید مخاطب شما حتما باقی ویدیو رو هم تماشا خواهد کرد اما اگر که اون 5 ثانیه جذابیت کافی نداشته باشه به راحتی توسط مخاطب رد میشید. به همین دلیل از یک ساعت ویدیو شما مهم ترین قسمت 5 ثانیه ابتدایی . در صورتی که 5 ثانیه اول حوصله مخاطبان رو سر ببره اونها ویدیو شما رو بیشتر از اون تماشا نخواهند کرد.

4.ساخت ویدیو های جذاب

درست کردن ویدیو های خیلی جذاب. در این مهارت اول محتوا و کاور خوب رو آماده کرده و تبلیغ نویسیشون رو  انجام دادن. حالا مورد مهم کادر بندی، زاویه دوربین، نور و بخصوص ادیت هست.در صورتی که دوربین و تجهیزات مناسبی در اختیارتون نیست ادیت میتونه خیلی به شما کمک کنه. برای گوشی از نرم افزار هایی مثل اینشات وکپکات و برای کامپیوتر هم میتونید از پیلمیر و نرم افزار های مشابه استفاده بکنید.در ویدیوتون بصورت خیلی جذاب نور رو رعایت کنید و مخاطب رو نگه دارد.مثلا چندین دوربین قرار بدید و از یک دوربین به دوربین بعدی برید. این باعث بالا رفتن جذابیت برای مخاطب میشه.

5.بازاریابی و فروش

جدا از مهارت های بالا. یک مهارت که از اهمیت بسیار اساسی برخوردار هست و در هر بیزینسی که شما در اون فعالیت میکنید کاربراد بسیار زیادی داره بازاریابی و فروش هست. این دو مورد با هم تفاوت دارند. فروش رفتار ما با مشتریان و بازاریابی روند جذب مشتری هست.در بازاریابی شما مخاطب هدف خود را پیدا میکنید و فروش مهارت قانع کردن و متقاعد کردن مشتریان برای معرفی محصولات هست. این مهارت دارای اهمیت بسیار بالایی هست. فروش و بازاریابی پروسه بسیار طولانی ای دارند و درصورتی که تصمیم دارید واقعا شروع بکنید به شما پیشنهاد میکنیم که کتاب های فیلیپ کاتنر، پدر علم بازایابی رو مطالعه کنید. مطالعه این کتاب ها میتونن بشدت به قوی کردن فروش و بازاریابی شما کمک کنند.

6.روابط اجتماعی بالا و ایجاد صمیمیت

مهارت بعدی که اهمیت بسیار زیادی داره و به شما کمک میکنه در اجتماع جایگاه خودتون را داشته باشید، روابط اجتماعی بالا و ایجاد صمیمیت با مخاطبان هست. این مهارت مثل فروش و بازاریابی میتونه جایگاه بسیار خوبی براتون بوجود بیاره. یعنی کسی که مراتب اجتماعی بالایی داره باید روی عزت نفس و اعتماد بنفس و فن بیان و زبان بدنش کار کنه که همه این چهار مورد بسیار دشوار هستن. مثلا زمانی که شما میخواید جایی صحبت بکنید در ذهنتون سخنرانی خیلی خوب و واضحی دارید اما به محض شروع دچار فراموشی یا تردید میشید. این نحوه ارائه صحبتاتون  باعث میشه که مخاطب به این نتیجه برسه که شما به صحبت های خودتون  شک دارید. پس کار کردن روی مهارت های اجتماعی اهمیت بالایی داره. بهترین پیشنهاد برای کسب این مهارت ها پیدا کردن نویسنده های خوب و تهیه کتاب هایی در این موضوعات و یا شرکت در دوره های آموزشی این مهارت هاست. در این دوره های آموزشی شخصی با 10 سال تجربه در عرض 10 ساعت مهارت مورد نظر رو به شما آموزش میده و عمل به اون به عهده شما قرار میگیره.

7.خلاقیت و متفاوت بودن

این مهارت شباهت زیادی به یک عضله داره که باید تمرین کنید که به اون حجم بدید و قویش کنید. شما به هر میزان خلاق باشید به همون میزان هم متفاوت هستید. اما هیچ جا توضیح داده نشده که چطور میتوان خلاق بود و شما باید به اندازه ای غرق در کارتون و عشقتون به اون باشید که بتونید به خلاقیت برسید. هیچ جا به ما نگفتن که جطور خلاق باشیم اما افرادی رو میبینید که به راحتی به 150 میلیون فالوور رسیدن و  فرش قرمز از اونها دعوت کرده و برای خودشون به اسمی رسیدن و دلایل اصلی اون این هست که این افراد به خودشناسی رسیدن و ترسی از خلاق بودن ندارند.

 به شما اطمینان میدیم که به هر میزان روی این 7 مهارت کار کنید و زمان بزارید به همان میزان هم به نتیجه میرسید و درجه موفقیتتون به خودشون و میزان تلاشی که روی این مهارت ما میکنید بستگی داره.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است