چطور دچار کمبود محتواسازی نشیم؟

چطور دچار کمبود محتواسازی نشیم؟

آیا میدونستید تولید در کنار بازیافت معنی پیدا میکنه؟! تو این مقاله کامل بهتون توضیح میدم تولید در کنار بازیافت یعنی چه و اصول محتواسازی چیا هستن و در آخر چه کارهایی باید انجام بدیم تا دچار کمبود محتواسازی نشیم.

در دنیای برند ها عمدتا مردم چیز جدیدی از اون برند نمیبینن، بلکه نوآوری شده و بازآفرینی شده ی اون برند رو خریداری میکنن. مثل اپل، اپل از آیفون تری جی، به بعد جلو اومده والان جدید ترین آیفون وارد بازار شده. در صنعت خودرو سازی هم همینطور، یک سری ماشین ها بودن که بیشترین فروش رو داشتند مانند بنز و رولز رویس و… و همون ها بازآفرینی شدن و روشون بیشتر کار شده و ایده های جدید روی اون ها پیاده شده و نوآوری شدن. شماهم باید از همین روند در فضای مجازی الگو برداری کنید؛ یعنی تولید محتوا.

چطور تولید محتوا کنم؟

صد در صد از یک جا به بعد نمیدونید دیگه باید چه محتوایی تولید بکنید. اشتباه اما اینجاست که فکر میکنیم که محتوا همیشه باید تولید بشه. یکی از اصول محتواسازی اینه که یک محتوای خوب از منابع قدیمی و منابع جدید ساخته میشه. یعنی به داده ها قبلی یکسری داده های جدید اضافه شدن که اون ها رو در قالب یک محتوا ساده سازی میکنید و ارائه اش میدید. حالا به دو دسته تقسیمشون کنید.

دسته اول یکسری محتوا هستند که همیشه باید به روز باشن و دسته ای  محتوا هم هست که فقط از اون تعداد شاید حدودا 50 یا 60 تا بطور کلی موجود باشه. بطور مثال تولید محتوای پوشاک. مانند 6 تا از بهترین جنس های پارچه. ولی در  دسته دیگه شما باید همیشه ببینید محتوایی که ارائه دادید ممکنه بروز شده تر و آپدیت شده ی اون وجود داشته باشه.  بطور مثال تولید محتوای نرم افزار رو انجام میدید و آموزش نرم افزار رو میدید. اگر از اون نرم افزار اپدیت جدیدی موجود بود محتوای خودتون رو نسبت به اون به روز رسانی بکنید و محتوای آپدیت شده رو ارائه بدید. در نتیجه یکسری محتوا داریم که همیشه باید به روز باشن و یکسری هستند که قبلا انجامشون دادین اما نیاز به اپدیت و بازآفرینی دارن.

بازآفرینی چطور انجام میشود؟

سه نوع بازآفرینی داریم:

نوع اول ببینید نیاز مردم چی هست،

دوم چه چیزی براشون در اون بازه زمانی جذابیت بیشتری داره که میتونید به اون  ارتباطش بدید

و سوم اینکه ببینید چطور میتونید اون رو کاربردی بکنید.

پس نیازشون رو جذاب بکنید و اون جذابیت رو طوری ارائه بدید که براشون کاربردی باشه. این نحوه ساختن درست و اصولی محتواست و شما باید همیشه تمرکزتون روی این سه نوع باشه.

و درآخر خاطرنشان میکنم که اگر شما 20 نوع محتوا داشته باشید و مدام در حال به روز کردنشون باشید و 20 نوع هم محتوا داشته باشی که عمومی هستند و  اونها رو ارائه بدید، هیچوقت دچار بحران تولید محتوا نمیشید.

بعد محتواسازی اصولی و درست نوبت میرسه به بازاریابی محتوا که در یک مقاله دیگه نحوه بازاریابی محتوا از طریق وبسایت رو توضیح دادم. اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است